marți, 6 decembrie 2011

Primul Highline



Intrare in Cheile Tasnei Foto: Eugen Andrei

Desi umbla un zvon cum ca am mers si nu am facut nimic, eu nu sunt deloc de aceeasi parere. Cred ca am reusit sa facem multe si a fost un prim pas foarte important. Oricum, cel mai important e ca toti, dupa experianta asta suntem mult mai motivati sa continuam decat eram inainte. Deci, veti mai auzi de noi...







Instalarea




In continuare, parerea lui Sorin despre cele petrecute:

Sfirsitul de saptamana 18-19.11.2011 a marcat un eveniment foarte important in istoria highline-ului si
anume montarea primului highline din vestul tarii si al 2-lea din Romania (conform datelor pe care le
avem).

Nu a fost simplu…

De luni de zile cautam un loc potrivit pentru acest eveniment si in fiecare tura pe care am avut-o
ne gandeam la asta. Punctul critic a fost in urma desfasurarii TOR ocazie cu care s-a ivit un loc de
vreo 40m latime si tot atata inaltime. O verificare a acestui loc si o parcurgere a cheilor Tasnei, si am
descoperit un nou loc ce ar putea fi potrivit pentru un highline.

Avand locul, Adi fiind intors de la Bleau, avand un WE ce se anuanta frumos dar si un antrenament de
longline in saptamana de dinainte si am plecat spre Herculane, cheile Tasnei.

Echipa a fost formata din Adi, Sorin si Alina iar la sustinere au fost Andrei, Romano si Eugen.

Sambata, dupa urcusul anevoios catre chei am ajuns la locul de highline dar dupa ceva inspectari
locul a parut cam jos. Au urmat cautari pentru un alt loc potrivit, altul decat cel de 40 m, dar pana la
urma ne luam inima in dinti si decidem sa instalam highline-ul in poienita din mijlocul cheilor.

Multumita iscusintei lui Adi si ajutorului din partea lui Romano la ora 16:00 highline-ul era intins si
pregatit pentru a fi parcurs. Problema este ca noi nu eram la fel de pregatiti sa il parcurgem…
Alina la prima tentativa




Trickul lui Sorin










Adi a incercat cate ceva dar s-a dovedit a fi foarte greu si foarte diferit de slakline-ul din parc.

Seara, dupa o zi grea, am luat camera cea mare de la Dumbrava si fiecare s-a hidratat cu ce a avut
mai bun, pana cand unii erau chiar prea hidratati. J

Ziua de duminica a inceput tarziu dar in ciuda acestui fapt aveam planuri mari. Sa stam in picioare pe highline…

Ajunsi la locul faptei, am intins highline-ul si Alina a fost gata de actiune. A fost urmata de Sorin si Adi.

Nu va spun cum s-au desfasurat sesiunile fiecaruia pe highline dar va fac totusi un sumar, fiecare
avand la dispozitie cam o ora pentru antrenamente si parcurgere.

- s-a stat (in fund) pe linie, urcarea necesitand mai mult sau mai putine incercari

- s-a picat din dreptul liniei, aici doar o parte avand curajul sa isi desprinda mainile si sa se lase
in gol

- s-a stat atarnat de picoare cu capul in jos si pot sa va spun ca este foarte fain

- Adi a incercat urcarea pe linie dar incercarile nu s-au concretizat

Merita totusi mentioneata caderea lui Adi din pozitia atarnand de picioare, cadere ce a fost foarte
spectaculoasa.


In final, sesiunea de highline a fost una extrem de palpitanta si am invatat multe. Efectiv
despre incercarile noastre de parcurgere ar fi foarte mult de spus dar nu vrem sa aveti o parere
subiectiva, mai bine incearca fiecare.

Adi zice la final ca ar fi fost foarte dezamagit sa fi parcurs highline-ul in aceasta prima sesiune.

In urma acestui WE am aflat ce ne trebuie pentru a putea parcurge un highline si tot ce ne ramane de
facut pe parcursul iernii este sa ne antrenam tehnic si psihic.



5 comentarii:

  1. Ma bucur sa aud ca incercati asa ceva. Va recomand mult longline cu tensionari si lungimi diferite, exersati urcarea corecta pe higline ( identica cu urcarea pe longline ), precum si exercitii de prindere a liniei in cazul caderii. Ideea e sa se cada cat mai putin sub linie si cat mai mult pe ea. Asa, regruparile highlineului, precum si echipamentul folosit sunt minim solicitate. Bravo. Limba

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare! Ai intins highline? Te-ai dat? Sunt curios de tips & tricks...
    Numa' bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. splashline, se intampla in cheile carasului:)http://www.flickr.com/photos/mihai-leu/6196258188/in/photostream

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucura tare vestea. Intr-adevar acesta este al doilea highline de la noi din tara (cu exceptia unora de mai joasa inaltime montate de mine si altii - pe care le-as numi mai degraba midlines). Imi pare ca e vorba de o linie chiar indrazneata daca bine am inteles (40 m lungime). Prima, cea din Hasmas, desi este la o inaltime mai mare are 13-14 m lungime. Poate ne auzim inainte sa mergeti pentru a doua incercare, as vrea sa merg si eu sa documentez momentul. Numai bine. Razvan

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut Razvan. Noi nu ne stim, sau?
    Linia ce am montat-o noi nu e de 40, celalalt loc in Chei e de 40 m lungime si cam tot atat inaltime, un loc extrem, ti se pune un nod in gat chiar si cand te uiti din poteca... Sper sa ajungem sa instalam si acolo anul asta.
    Linia ce am instalat-o noi e de aprox 28 m si pe la 10 m de sol. Problema noastra atunci a fost ca nu te puteai urca pe linie decat la cativa metri de capete, de dedesupt. Si asta a fost prea mult pt noi. Urmatoarea va fi cu mers pe ea! :)
    Spor!

    RăspundețiȘtergere